بانک اطلاعات مراکز تجاری تفریحی سیاحتی ایران
TheMalls.ir
درباره ما      ثبت نام          search
۸ دلیل اهمیت برند شخصی در دنیای بازاریابی

اگر یک برند شخصی یا پرسونال برند قدرتمند داشته باشید، فرصت‌ها شما و کسب و کارتان را پیدا خواهند کرد. شاید در مورد این جمله کمی تردید کنید اما واقعیت آن است که اگر شما یک پرسونال برند قدرتمند و شفاف نداشته باشید، تقریباً در هر جنبه از زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی‌تان، خود را در معرض خطر قرار می‌دهید. اهمیت پرسونال برند برای کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را ارتقا دهد، یک شغل بهتر پیدا کند، بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد یا دوستان جدیدی را ملاقات کند، به راحتی قابل درک است.

برندسازی شخصی به عنوان بخشی از دنیای برندینگ و برندسازی، فعالیتی است که از طریق آن افراد خود و شغل‌شان را به عنوان برند بازاریابی می‌کنند. به عبارت دیگر فرآیند ایجاد یک تصویر ذهنی یا ادراک در مورد یک شخص خاص در ذهن دیگران را برندسازی شخصی می‌گویند.

هر فردی یک برند شخصی منحصر به فرد دارد؛ خواه خودش از آن آگاه باشد و خواه آگاه نباشد. اما آنچه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم، داشتن یک پرسونال برند جذاب و قدرتمند است؛ چیزی که به عنوان نمایش آنلاینی معتبر از جنبه‌های جذاب فعالیت‌های و علایق شخصی و حرفه‌ای مان مطرح می‌شود.

با مطالعه مقاله زیر به نقل از belovedmarketing، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت پرسونال برند به دست آورید.

در ادامه هشت دلیل ذکر می‌شود که چرا به افراد توصیه می‌کنیم برای کسب موفقیت، باید یک برند شخصی قدرتمند برای خود بسازند و به صورت کلی دلایل اهمیت پرسونال برند را مطرح می‌کنیم.

1- اهمیت پرسونال برند در فراهم شدن فرصت‌های موفقیت

اگر برند شخصی شما جذاب باشد، مشتریان، فروشندگان، مطبوعات و حتی شرکت‌هایی که به دنبال جذب نیرو هستند شما را پیدا خواهند کرد. معمولاً افراد دوست دارند با متخصصان همکاری داشته باشند و معرفی شما به عنوان یک فرد برجسته به دیگران از دلایل اهمیت پرسونال برند است.

2- جهت داشتن حضوری پررنگ در شبکه‌های آنلاین

هنگامی که صاحب یک برند شخصی متقاعدکننده و قدرتمند شوید، افراد شما را جذاب و دوست داشتنی خواهند یافت و تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند. داشتن پرسونال برند قوی به شما کمک می‌کند که روزانه ده‌ها ارتباط  (connection) جدید در لینکدین و توییتر داشته باشید چرا که افراد پروفایل شما را بازدید کرده، شما را فالوو می‌کنند و تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد شما بدانند.

۳- گسترش ارتباطات شخصی

هنگامی که در رویدادهای شبکه حضور دارید و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید بسیاری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را تنها به واسطه برندتان به اشتراک بگذارید. این حالت را با زمانی مقایسه کنید که شخصی به سمت شما می‌آید و می‌گوید: «سلام نام من فلان است و خدمات بیمه را ارائه می‌دهم.»

کدام حالت را می‌پسندید؟

داشتن برند شخصی خوب باعث می‌شود افراد با شما ارتباط برقرار کرده و با شما همکاری کنند. همچنین از این طریق می‌توانید مهارت‌های خود را نشان دهید و برای انجام بسیاری از کارها، حمایت‌های آنلاین به دست آورید.

۴- بهبود جایگاه کسب و کار

هنگامی که می‌خواهید کسب و کار خود را بازسازی کنید، برند شخصی رکن مهمی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. مشتریان و فروشندگان ترجیح می‌دهند با شرکتی همکاری کنند که رهبر آن پرسونال برند قدرتمندی دارد. بهترین نمونه‌ها در این زمینه مارک زاکربرگ، بیل گیتس، فرد اسمیت و حتی دونالد ترامپ هستند که برند شخصی‌شان از کسب و کارشان بزرگ‌تر است. به گونه‌ای که اگر شخصیت شناخته شده آنها نبود مشخص نبود که الان شرکت‌های‌شان چه جایگاهی داشتند.

5- افزایش فرصت‌های شغلی

براساس گزارش SHRM، هشتادوچهار درصد از مدیران کارگزینی از رسانه‌های اجتماعی برای جذب نیروی سازمان خود استفاده می‌کنند (۹۶درصد از لینکدین و ۵۳ درصد از توییتر استفاده می‌کنند). بسیاری از شرکت‌ها قبل از هر جای دیگری، ردیف‌های شغلی خالی خود را در توییتر منتشر می‌کنند. البته آمارهای دیگر نشان می‌دهند که حدود ۶۶ درصد از مدیران کارگزینی از فیس‌بوک برای جذب نیرو استفاده می‌کنند.

مدیران کارگزینی از هر کدام از این شبکه‌ها که استفاده کنند به دنبال این هستند تا علاوه بر اطلاعات رزومه، بیشتر در مورد شما بدانند. آنها می‌خواهند شما را بیشتر بشناسند و بفهمند که آیا با فرهنگ شرکت آنها تناسب دارید یا خیر.

تلاش برای جذب بهترین نامزد یک فرآیند منطقی است. نامزد A، رزومه‌ای قابل توجه دارد. نامزد B نیز رزومه قابل توجهی دارد اما برند شخصی آنها نشان می‌دهد که هر یک صاحب وبلاگی هستند که مقالاتی درمورد موضوعات مرتبط با کسب و کار شرکت در آن منتشر می‌شود. هر دو آنها اخبار و ایده‌های صنعت را توییت می‌کنند، یوگا کار می‌کنند و برای امور خیریه داوطلب می‌شوند.

به نظر شما کدام یک از این دو داوطلب به مصاحبه دعوت می‌شود و شغل را به دست می‌آورد؟ اینجاست که بر اهمیت پرسونال برند افزوده می‌شود.

6- پیدا کردن دوستان جدید

برند شخصی قدرتمند فقط در حوزه کاری به شما سود نمی‌رساند. هنگامی که شما صاحب یک برند جذاب هستید و افراد به شما توجه می‌کنند، آنها با شما ارتباطات شخصی برقرار خواهند کرد. هنگامی که افراد به واسطه برند شخصی، مقالات شما را مطالعه می‌کنند، می‌توانید با آنها ارتباط دوستانه برقرار کرده و حتی با آنها ملاقات داشته باشید.

۷- کسب موفقیت‌های تصادفی

هنگامی که با برند شخصی قدرتمند و جذاب خود بیرون می‌روید، اتفاق‌های خوبی برای شما رخ می‌دهد (گاهی اوقات به صورت خیلی شانسی). مثلاً ممکن است شخصی که پروفایل فیس‌بوک شما را بازدید کرده بعدا همکار شما شود یا مثلا ممکن است مدیر ارشد یک شرکت صفحه شخصی شما را ببیند و تصمیم بگیرد که شما را استخدام کند.

۸- ارتقای اعتماد به نفس

ایجاد پرسونال برند نیازمند این است که ابتدا هویت خود را پیدا کنید. فرآیند ساختن برند شخصی، هویت منحصر به فرد شما را نیز شکل می‌دهد. هنگامی که خود را پیدا می‌کنید و مخاطبان شما شروع به واکنش مثبت نسبت به شما می‌کنند، این امر منجر به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در شما می‌شود و به شما اجازه می‌دهد خودتان را فردی ارزشمند بیابید.

خواه در حال تلاش برای ساختن کسب و کار خود باشید یا پیدا کردن شغل یا جلب توجه مطبوعات یا تحت تأثیر قراردادن فروشندگان یا پیداکردن دوستان موفق، داشتن برند شخصی قدرتمند، جذاب و شفاف، کلید کسب موفقیت است. همچنین اهمیت پرسونال برند را در ساختن شهرت، اعتبار و از همه مهم‌تر کسب موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای دست کم نگیرید.

منبع: فرصت امروز

جدیدترین مطالب
مراکز اتفاقی
مجتمع تجاری پروما
مجتمع تجاری پروما
آرتمیس فرمانیه
آرتمیس فرمانیه
نگین میرداماد
نگین میرداماد
مجتمع کورش
مجتمع کورش