بانک اطلاعات مراکز تجاری تفریحی سیاحتی ایران
TheMalls.ir
درباره ما      ثبت نام          search
مزایای داشتن وب سایت برای مراکز تجاری

آیا تا کنون با خود فکر کرده‌اید مزایای داشتن وبسایت برای مرکز تجاری شما چه می‌تواند باشد؟ یا چه کاربردهایی برای شما خواهد داشت؟ همیشه برخی افراد هستند که وجود وب سایت را برای مرکز تجاری خود بی‌فایده و بدون کاربرد می‌دانند چراکه محصولات و خدمات خود را به صورت حضوری عرضه می‌کنند و مشتریان خودشان را دارند. اما آیا واقعا مزایا و کاربردهای داشتن یک وب سایت، ارزش سرمایه گذاری و صرف زمان را ندارند؟

 

 

 

در این مقاله قصد داریم به برخی مزایای داشتن وب سایت برای مراکز تجاری اشاره کنیم.

  • بسیار ارزان‌تر و انعطاف پذیرتر از تبلیغات کاغذی

راه‌اندازی یک وب‌سایت معمولا ارزان است و هر مرکز تجاری می‌تواند با توجه به نیازهای خود، یک وب سایت داشته باشد. در دسترس بودن مطالب برای مدت زمان بیشتر، قابلیت تغییر متون بدون محدودیت (در صورت استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا) بدون اینکه نیازمند به دانش و مهارت خاصی باشد و دسترسی به قشر وسیع‌تری از مخاطبان، از جمله مزایای داشتن یک وب سایت برای مراکز تجاری است.

این بدان معنی نیست که شما با داشتن یک وب سایت دیگر از هیچ ابزار و روش دیگری برای تبلیغات استفاده نکنید! بلکه شما می‌توانید مردم را برای بازدید از وب سایت خود دعوت نمایید و از این طریق یک ارتباط دو طرفه در محیط آنلاین با کاربران خود برقرار کنید و بدون دردسر ویژگی‌ها، محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید.

  • توسعه بازار

اینترنت این اجازه را به ما می‌دهد تا موانع جغرافیایی در تجارت را کنار بزنیم و بیشتر از قبل مجازی‌تر و در دسترس‌تر باشیم به طوری که مشتریان بالقوه ما از شهرها، استان‌ها و حتی کشورهای مختلف می‌توانند به راحتی وارد وب سایت ما شوند و قبل از مراجعه به مرکز تجاری، از آن بازدید نمایند.

  • دسترسی همیشگی

دیگر خبری از بیرون کردن مشتری به هنگام بستن درب مرکز تجاری نیست! دیگر متنی با مضمون “به دلیل تعطیلات نوروز در حال حاضر مرکز تجاری در دسترس نیست”  وجود ندارد، مشتریان و بازدیدکنندگان شما می‌توانند با خیالی آسوده و بدون محدودیت زمانی در وب سایت شما باشند و توضیحات کامل محصولات و خدمات شما را مطالعه کنند و در صورت نیاز به صورت آنلاین سوالاتی از شما بپرسند.

  • ارائه راحتی

برای هر کسی، تحقیق و مطالعه ویژگی‌های یک محصول روی اینترنت بسیار آسانتر از آن است که سوار ماشین شود، تا مرکز تجاری رانندگی کند و سپس دنبال کسی باشد که با صبر و حوصله توضیحات کاملی در مورد آن محصول ارائه دهد.

یک مشتری بالقوه می‌تواند به راحتی در خلوت خود بدون استرس و نگرانی‌ها و عوامل مختل کننده موجود در دنیای واقعی، وارد وب سایت شما شود. همچنین وب سایت به نوعی یک سیستم سلف سرویس است که مشتری می‌تواند با خیال آسوده توضیحات کامل یک محصول را مطالعه کرده و به صورت آنلاین تصاویر آن را نیز مرور کند.

مراکز تجاری نیز در وارد کردن مطالب و محصولات خود می‌توانند با آرامش کامل تمامی جوانب و ویژگی‌های خود و محصولات خود را در وبسایت ثبت کنند که ممکن است در دنیای واقعی امکان بازگو کردن تمامی این مطالب و توضیحات به صورت حضوری به مشتریان وجود نداشته باشد.

  • افزایش ارزش و رضایت

با ارئه خدمات آنلاین و ارتباط دو طرفه با تک تک مشتریان خود و ارائه محتوای کامل، مشتریان رضایت بیشتری از خدمات شما خواهند داشت که این باعث افزایش ارزش مرکز تجاری و نام و نشان شما خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید راهنما و توضیحاتی در رابطه با نحوه مصرف و کار با محصولات و خدماتتان را در وب سایت قرار دهید و از مشتریانتان بخواهید جهت راهنمایی بیشتر در رابطه با نحوه مصرف درست هریک از محصولاتتان، به وب سایت مراجعه کنند.

  • بهبود و استانداردتر کردن مهارت‌های فروش

شما می‌توانید با نگاه به آمار و گزارش‌های گذشته و مشاهده اینکه کدام راه کار تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته است، به مرور زمان با آزمون خطا، مهارت‌های فروش خود را به طور چشم گیری تقویت کنید.

  • افزایش اعتبار

یک وب سایت به شما این اجازه را می‌دهد که به مشتریان بالقوه خود بگویید که کی هستید و آیا خدمات و محصولات شما برای وی قابل اعتماد است یا خیر! بسیاری از مردم قبل از خرید، از طریق اینترنت به دنبال محصولات مورد نظرشان می‌گردند و به عبارت دیگر آنها را “پیش خرید” می‌کنند. بدین ترتیب با مشاهده وب سایت شما و توضیحات کاملی در مورد محصولات و حتی خدمات و مطالبی که جهت راهنمای استفاده از آن محصول قرار داده‌اید، همگی موضوعات مناسبی جهت اعتماد سازی در مشتریان و در نهایت افزایش اعتبار مرکز تجاری شما می‌شود.

همچنین دیگر مشتریان و بازدیدکنندگانی هم که برای محصولات، خدمات و مطالب شما نظرات مثبت قرار داده‌اند، بدون هیچگونه هزینه‌ای برای شما بازاریابی می‌کنند!

  • دسترسی ارزان به اطلاعات مخاطبان

شما می‌توانید از ویژگی‌ها و امکاناتی مانند قرار دادن نظر سنجی، پرسش‌نامه و … استفاده کنید تا متوجه شوید مشتریان شما بیشتر به چه مواردی علاقه‌مند هستند و رفتار آنها چگونه است. این روش‌ها برای رشد و بهبود عملکرد مراکز تجاری می‌تواند بسیار با اهمیت باشد.

همچنین شما می‌توانید جهت اجرای اهداف دیگری مانند ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ، اطلاعات تماس مشتریان و بازدیدکنندگان را جهت ارتباطات بعدی جمع آوری کنید.

منبع: تبریز صنف

جدیدترین مطالب
مراکز اتفاقی
برج دوقلوی عرش
برج دوقلوی عرش
پروژه سعدی شیراز
پروژه سعدی شیراز
مرکز تجاری اپال
مرکز تجاری اپال
سیتی استار
سیتی استار